فاطمه مظهر عفاف و حجاب
چهارشنبه هفتم 6 1397 3:1

فاطمه مظهر عفاف و حجاب


فاطمه مظهر عفاف و حجاب

از حضرت علی(ع ) روایت شده که فرمود: ما روزی خدمت پیامبر نشسته بودیم، فرمود: به من خبر دهید چه چیز برای زنان بهتر است؟

 


هیچ کدام نتوانستند جواب حضرت را بگویند و برخاسته پراکنده شدند. من نیز به نزد فاطمه آمدم و سوال را برای او نقل کردم و در ضمن گفتم که هیچ یک از ما جواب رسول خدا را نمی دانستیم.

حضرت زهرا فرمود: من جواب این سوال را می دانم، سپس فرمود: بهترین چیز برای زن این است که هیچ مردی او را نبیند و او هم هیچ مردی را نبیند. من نیز به نزد رسول خدا برگشتم و گفتم یا رسول الله، بهترین چیز برای زن این است که هیچ مردی او را نبیند و او هم هیچ مردی را نبیند.

حضرت با تعجب فرمود: شما که قبلا این جا حاضر بودید و چیزی نگفتید، پس این جواب را از کجا آوردی؟ گفتم: از فاطمه. پیامبر ضمن تعجب از دخترش فاطمه، فرمود: به راستی که فاطمه پاره تن من است.

 

و اما آیا مقصود فاطمه این است که زن هرگز از خانه بیرون نرود، که این معنا هم صحیح نیست، زیرا نه تنها این امر امکان ندارد و عملی نیست، بلکه با خط مشی و سیره خود فاطمه مخالف است، زیرا عرض شد خود فاطمه رفت و آمد داشته. پس منظور حضرت از این جمله چیست؟ به نظر می رسد که حضرت زهرا تکیه اش بر این بوده که زن تا می تواند از حضور غیر حضوری خود بکاهد و در صورت حضور از اختلاط های نامشروع و گفت و شنودهای غیر اخلاقی پرهیز کند.

 

منبع:کتاب فاطمه الگوی حیات زیبا (محمد جواد مروجی طبسی)

 

#مهربانو

#مهردخت

#بانوی_مهر

#مادرمهر

برچسب ها : حجاب ,عفاف, فاطمه (س), حجاب فاطمی
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 9921
تعداد نوشته ها : 24
تعداد نظرات : 0
Rss